Belgische Tuincentra Vereniging in strijd tegen borstkanker
1 op 9 vrouwen krijgt in ons land borstkanker. Dit zijn bijna 10.000 nieuwe gevallen per jaar. Reden genoeg dus voor de Belgische Tuincentra Vereniging, groothandel AGORA, de kweker Vreugdenhil én de Koninklijke Unie van de Floristen om de handen in elkaar te slaan en actie te ondernemen via een bijzondere verkoopactie tijdens de maand oktober, de internationale borstkankermaand.
Samen riepen ze een nieuwe variëteit in het leven: de Think-Pink Amaryllis. Er werd ook een bijzonder uitvoering ontwikkeld waarbij de knol is gewaxt en geplaatst in een glazen vaas. Daardoor is water noch potgrond nodig. Een uniek concept dat deze Think-Pink Amaryllis extra bijzonder maakt.
Beide uitvoeringen zijn de ganse maand oktober te koop in de deelnemende tuincentra en bloemenzaken. Een vast gedeelte van de verkoopprijs van deze planten gaat integraal naar de projecten van Think-Pink, de nationale borstkankercampagne.
Ex-Miss België Tatiana Silva heeft intussen het ambassadeurschap van deze nieuwe plant aanvaard en zal mee promotie voeren om de verkoop te stimuleren en zoveel mogelijk geld in het laatje te brengen voor de strijd tegen borstkanker.
Meer info over de strijd tegen borstkanker vindt u op www.think-pink.be